Hero Image

Intake

Een eerste afspraak kan zonder en met een verwijzing van uw tandarts!

Intake

Tijdens de eerste aconsult wordt er kennis gemaakt en verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw zorgbehoefte (behandeladvies/wat nodig is om uw mond gezond te krijgen/behouden) en uw zorgvraag (uw wensen) te bespreken. De eerste afspraak kan daarom langer duren dan de vervolgbehandeling(en).

Medische anamnese

Medische anamnese (medische vragenlijst) U wordt vriendelijk verzocht om voor uw eerste afspraak een medische anamneselijst in te vullen. Wij zijn sinds 2011 wettelijk verplicht om jaarlijks een medische anamnese voor onze behandeling af te nemen, zodat wij de juiste voorzorgsmaatregelen kunnen nemen en complicaties tijdens de behandeling kunnen voorkomen. De door u ingevulde gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet aan derden verstrekt (AVG).

Behandelplan opstellen en bespreken

Onze deskundige mondhygiënist onderzoekt de conditie van uw gebit, bespreekt samen met u de bevindingen en luistert naar uw wensen om een persoonlijke behandelplan op te stellen. Alle bevindingen worden opgenomen in uw persoonlijke dossier, zodat ons behandelteam altijd over de juiste en meest actuele informatie beschikt. We bieden een breed scala aan behandelingen op het gebied van preventieve mondzorg om uw mondgezondheid optimaal te behouden. U ontvangt persoonlijk advies op maat om bijvoorbeeld gaatjes en tandvleesontstekingen te voorkomen of een slechte adem tegen te gaan.

Transparante communicatie

Wij vinden transparante communicatie over het opstellen van een behandelplan en de bijbehorende begroting van groot belang voor een succesvolle tandheelkundige behandeling. We beginnen altijd met een duidelijke uitleg van de diagnose, de beschikbare behandelingsopties en de verwachte resultaten. Door openlijk te communiceren over de benodigde stappen, stellen wij onze patiënten in staat weloverwogen keuzes te maken over hun gebit. Daarnaast bieden wij een gedetailleerde begroting, waarin alle kosten helder worden gepresenteerd. Dit zorgt ervoor dat onze patiënten niet voor verrassingen komen te staan en helpt hen bij het plannen van hun financiën. Transparantie in zowel het behandelplan als de begroting versterkt het vertrouwen tussen ons en de patiënt, wat bijdraagt aan een positieve en zorgeloze behandelervaring.

Tarieven

Wij houden ons aan de standaardtarieven welke zijn bepaald door de Nederlandse zorgautoriteit (NZa). Deze tarieven zijn in alle mondzorgpraktijken gelijk. De tarieven worden ieder jaar, in opdracht van de overheid, opnieuw bepaald. De tarieven vindt u terug in het KNMT tarievenboekje of onder het kopje tarieven. Kinderen tot 18 jaar worden tot 4 keer per jaar gratis behandeld. Check zelf bij de verzekeraar wat er vergoed wordt. Vanaf 2025 zijn de vergoedingen per verzekeraar veranderd. Wij dienen de nota in bij de basisverzekering en regelen met de basisverzekering de betaling. U hoeft hier dus zelf niets te regelen! U hoeft alleen een afspraak te maken voor uw kind bij onze mondhygiënist.

Your Image
Your Image

Betaling

Wij besteden onze facturering uit aan Infomedics. Infomedics is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. Infomedics dient uw nota in bij uw verzekeraar. Wanneer uw verzekering maar een gedeelte van uw behandeling vergoed, dan krijgt u een nota met het restbedrag via Infomedics opgestuurd, dit kan zowel via de post als via e-mail. Deze dient u dan aan Infomedics te betalen. Dit is een service voor onze patiënten, op deze manier hoeft u niet na de behandeling direct te betalen en zelf de nota bij uw verzekeraar in te dienen. Dit wordt voor u geregeld.